چه امکاناتی در نسخه 5.0 موبیتس اضافه شده است؟

تاریخ: 20 مرداد 1402

نسخه 5.0 موبیتس در 29 اسفند ماه سال 1401 منتشر شده است. تمرکز اصلی این بروزرسانی بر روی بخش گزارشات پیام ها و بلاک کاربران می باشد.

اطلاع یافتن از پیامک های ارسالی به کاربران در پنل موبیتس و امکان بلاک کردن کاربران مخرب و یا پیگیری برای کاربرانی که موفق به ورود به سایت نشدند، از موارد اصلی این بروزرسانی مهم می باشد.

همچنین قضیه جدا کردن فیلدهای نام و نام خانوادگی که مورد درخواست بسیاری از مشتریان موبیتس بوده است نیز در این بروزرسانی انجام گردیده است.

 

گزارش پیامک های ارسالی به مشتریان

یکی از امکانات سامانه های پیامکی نظیر ippanel، نمایش لیست پیامک هایی است که از طریق این وب سرویس به کاربران ارسال شده است.

در نسخه 5.0 تصمیم گرفتیم این گزارشات را در پنل موبیتس قرار دهیم تا مدیران سایت به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

برای این کار یک تب جدید به نام گزارشات به موبیتس اضافه کردیم که در آن بخشی برای تنظیمات مربوط به گزارشات و بخش هایی برای خود گزارشات در نظر گرفته شده است.

این مورد باعث می شود تا برای مشاهده پیامک های ارسالی، نیاز به رفتن به سامانه پیامکی نباشد و بسرعت بتوانید به آن دسترسی داشته باشید.

همچنین حتی در صورت تغییر پنل پیامک موبیتس، شما گزارشات همه ی پنل ها را به صورت یکجا در موبیتس خواهید داشت.

در حالی که اگر مثلا از دو سامانه پیامک در دو زمان متفاوت استفاده کرده باشید، برای مشاهده گزارشات باید به سامانه پیامکی مربوط به خودش مراجعه می کردید.

ویژگی دیگر این گزارش، امکان مشاهده پیام های ناموفق می باشد. این مورد باعث می شود تا مشکل سامانه پیامک در ارسال کد تایید برای شما آشکار شود و از پنل پیامک جایگزین استفاده نمایید.

همچنین این بخش شامل اطلاع رسانی در مورد تعداد کل پیامک ها، تعداد پیامک های امروز، تعداد پیامک های موفق امروز و تعداد پیامک های ناموفق امروز می باشد.

شما می توانید بخش ثبت گزارش پیامک های ارسالی را فعال کنید و یا اگر نیاز ندارید آن را غیر فعال نمایید.

این گزارشات قابل حذف بوده و بر اساس تاریخ نیز قابل فیلتر می باشند.

گزارش پیامک های ارسالی به مشتریان

گزارش پیامک های ارسالی به مشتریان

 

امکان تغییر نام نویسنده نظر در نظرات محصول ووکامرس

اگر کاربری که در حال نوشتن نظر در صفحه محصول شما باشد، لاگین شده باشد، پس از ثبت نظر، نام آن کاربر با الویت نام کاربری نمایش داده می شود. (مثل اینستاگرام)

در حالی که عموما در افزونه های ارسال پیامک، شماره موبایل به عنوان نام کاربری ذخیره می شود.

لذا برای این نوع از نظرات محصول، شماره موبایل کاربر به عنوان نام نظر دهنده در سایت نمایش داده می شود.

در نسخه 5 موبیتس تنظیمی قرار داده ایم که می توانید تعیین کنید که به جای شماره موبایل کاربر (نام کاربری) چه چیز دیگری نمایش داده شود.

شما می توانید تعیین کنید که هیچ چیزی نشان داده نشود، یا کلمه مشتری یا عبارت کاربر سایت و یا حتی نام و نام خانوادگی کاربر نمایش داده شود.

این تنظیم در انتهای تب ووکامرس قرار داده شده است.

امکان تغییر نام نویسنده نظر در نظرات محصول ووکامرس

امکان تغییر نام نویسنده نظر در نظرات محصول ووکامرس

 

جدا کردن فیلدهای نام و نام خانوادگی

یکی از نیازهایی توسط بسیاری از مشتریان موبیتس درخواست گردید، جدا کردن فیلد های نام و نام خانوادگی در فرم ثبت نام بود.

از نظر فنی نیز این درخواست صحیح و بجا بود. چون ناچارا مقدار فیلد نام و نام خانوادگی را در فیلد نام وردپرس و ووکامرس ذخیره می کردیم و این قضیه مورد پسند برخی مشتریان موبیتس نبود.

دلیل ترکیب این دو فیلد، کم کردن فیلد های ثبت نام و عدم انصراف و خستگی کاربر از ثبت نام در سایت بود.

با قابلیت تعیین جدا بودن و یا نبودن این دو فیلد توسط ادمین، این خلا پوشانده شده و مطابق نیاز مدیر سایت قابل تغییر خواهد بود.

ما این قضیه را به اینصورت در نظر گرفته ایم که اگر در پنل تنظیمات موبیتس و تب ثبت نام، فیلد نام به تنهایی فعال باشد، در فرم ثبت نام، یک فیلد به صورت نام و نام خانوادگی از کاربر دریافت شود و در فیلد نام وردپرس و ووکامرس ذخیره گردد.

و اگر فیلد نام خانوادگی نیز فعال شد، در فرم ثبت نام، یک فیلد با لیبل نام و یک فیلد دیگر با لیبل نام خانوادگی نمایش داده شود و هر کدام در فیلد های نام و نام خانوادگی وردپرس و ووکامرس به صورت مستقل ذخیره شوند.

جدا کردن فیلدهای نام و نام خانوادگی

جدا کردن فیلدهای نام و نام خانوادگی

 

گزارش کدهای تایید اشتباه توسط مشتری

اگر سامانه پیامکی شما کدهای درستی به کاربران ارسال نکند و یا حتی یک کاربر یا ربات مخرب قصد داشته باشد به دفعات متعدد کد تایید وارد کند، گزارش کدهای تایید اشتباه می تواند کمک کننده باشد.

ممکن است به هر دلیلی سامانه پیامکی شما اختلال داشته و کدهای تایید اشتباه بزند و لازم است شما موضوع رو فهمیده و پیگیری لازم را انجام دهید.

در اینصورت از بخش گزارش کدهای تایید اشتباه می توانید ببینید که کدام کاربر و چه میزان کد تایید اشتباه زده است. می توانید با اون تماس گرفته و علت را جویا شوید و یا از طریق پشتیبانی سامانه پیامک اقدام به پیگیری نمایید.

یا حتی با استفاده از بخش گزارش کدهای تایید اشتباه، می توانید به کاربران یا ربات های مخربی برسید که قصد دارند با استفاده از زدن کدهای تایید مختلف (معروف به حملات brute force) راهی برای ورود به سایت بیابند.

در اینصورت شما کاربر را شناسایی کرده و می توانید آن کاربر را بلاک کرده و دسترسی به سایت را برای او محدود نمایید.

همچنین این بخش، شامل نمایش تعداد کدهای اشتباه، تعداد کدهای اشتباه امروز و کاربر با بیشترین کد اشتباه می باشد.

امکان حذف همه گزارش ها و فیلتر گزارش ها بر اساس تاریخ نیز وجود دارد.

گزارش کدهای تایید اشتباه توسط مشتری

گزارش کدهای تایید اشتباه توسط مشتری

 

بلاک کردن شماره موبایل و محدودیت دسترسی

ممکن است به هر دلیلی قصد داشته باشید به بعضی کاربران یا مشتریان خود، اجازه ورود و ثبت نام در سایت را ندهید.

ما در موبیتس امکانی قرار داده ایم تا بتوانید یک شماره را بلاک نمایید تا برای ورود و ثبت نام آن شماره محدودیت ایجاد شود.

تا زمانی که شما کاربر را از وضعیت بلاک خارج نکنید، امکان ورود یا ثبت نام وجود نداشته باشد.

برای بلاک کردن یک شماره دو حالت وجود دارد.

حالت اول ممکن است این شماره یک کاربر موجود باشد که از قبل ثبت نام کرده باشد. در اینصورت به منوی کاربران بروید. کاربر خود را با استفاده از فیلد جستجو پیدا نمایید.

سپس آن کاربر را انتخاب کرده با استفاده از گزینه کارهای دسته جمعی در بالای جدول و انتخاب گزینه بلاک کردن، آن کاربر را بلاک نمایید.

حالت دوم ممکن است کاربر عضو سایت شما نباشد. در اینصورت به پنل موبیتس و تب گزارشات بروید. منوی شماره موبایل های بلاک شده را انتخاب نمایید. بر روی دکمه افزودن بزنید و سپس اطلاعات آن کاربر را وارد نمایید.

اکنون کاربر یا شماره مد نظر شما بلاک شده است و امکان ورود و ثبت نام نخواهد داشت.

بلاک کردن شماره موبایل و محدودیت دسترسی

بلاک کردن شماره موبایل و محدودیت دسترسی

 

امکان محدود کردن تعداد دفعات کد تایید اشتباه

فرم های ورود و ثبت نام بر اساس کد تایید پیامکی، دارای احراز هویت ذاتی می باشند ولی در بخش هایی نظیر وارد کردن کد تایید، ممکن است موارد امنیتی وجود داشته باشد.

لذا وجود یک سیستم احراز هویت کاربران واقعی به صورت دستی نظیر کپچا یا سیستم تشخیص خودکار کاربران غیرواقعی ضروری می باشد.

موبیتس قبلا شامل احراز هویت از طریق کپچا بوده است و امکان فعالسازی آن وجود دارد.

اما در نسخه 5.0 ویژگی تشخیص خودکار کاربران مخرب در صفحه وارد کردن کد تایید اضافه شده است.

بدین صورت که شما مشخص می کنید هر کاربر اجازه زدن چه تعداد کد تایید اشتباه در دقیقه را داشته باشد.

پس از آن کاربر بلاک شده و دیگر اجازه زدن کد تایید و ورود و ثبت نام در سایت را نخواهد داشت.

امکان محدود کردن تعداد دفعات کد تایید اشتباه

امکان محدود کردن تعداد دفعات کد تایید اشتباه

 

امکان غیرفعال کردن تمام یا بعضی از قوانین وارد کردن رمز عبور

فیلد رمز عبور یکی از مواردی بود که در نسخه 4.0 موبیتس اضافه شد.

برای امنیت بیشتر رمز عبور، چند قانون برای آن در نظر گرفته شد تا کاربر ملزم به رعایت آن شود.

ولی ممکن است بعضی مدیران سایت، وجود این قوانین برای رمز عبور را لازم ندانند و یا حتی بخواهند یک یا چند مورد آن را غیرفعال نمایند.

در نسخه 5.0 موبیتس هم امکان غیر ضروری کردن فیلد رمز عبور فراهم است و هم امکان غیر فعال کردن یک یا چند قانون

امکان غیرفعال کردن تمام یا بعضی از قوانین وارد کردن رمز عبور

امکان غیرفعال کردن تمام یا بعضی از قوانین وارد کردن رمز عبور

طراحی افزونه وردپرس