ویژگی های جدید اضافه شده در موبیتس نسخه 6
نسخه 6.0 موبیتس در 18 اردیبهشت ماه 1402 منتشر شده است. این بروزرسانی شامل افزوده شدن امکانات گسترده ای خواهد بود.
نمایش منوی موبیتس بر اساس نقش کاربری
یکی از دغدغه های مدیران سایت، کنترل نمایش و دسترسی به تنظیمات موبیتس بوده است.
در نسخه های قبلی، منوی موبیتس فقط برای مدیران سایت قابل نمایش و دسترسی بود.
ولی ممکن است مدیر سایت بخواهد برای یک نقش کاربری دیگر نظیر نویسنده، مدیر فروشگاه در ووکامرس یا مترجم در افزونه لوکو نیز این منو را فعال نماید
با ایجاد تنظیم “نمایش منوی موبیتس بر اساس نقش کاربری” در تب عمومی این امکان در نسخه 6.0 فراهم شده است.
البته گفتنی است که مدیران کل سایت برای همیشه به این منو دسترسی خواهند داشت.
فیلتر کاربران بر اساس وضعیت فعال یا بلاک بودن
در موبیتس دو نوع وضعیت بلاک وجود دارد. کاربران بلاک شده و شماره موبایل های بلاک شده.
برای مشاهده کاربران بلاک شده باید به صفحه همه کاربران بروید. در آنجا می توانید کاربران جدید را بلاک کنید و یا آنها را از بلاک در آورده و فعال نمایید تا محدودیت دسترسی این کاربران رفع شود.
امکان جدیدی که در نسخه 6.0 موبیتس قرار داده شده است، فیلتر کاربران بر اساس وضعیت آنها می باشد.
ممکن است بخواهید همه کاربران بلاک شده را مشاهده نمایید و یا همه کاربران فعال را ببینید.
فیلتر کاربران بر اساس وضعیت در بالای جدول قرار داده شده است. کافیست وضعیت مورد نظر را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه صافی کلیک نمایید.
پشتیبانی از پنل پیامک پیام رسان
یکی از پنل های پیامکی در کشور، پنل پیامک پیام رسان (payam-resan.com) می باشد.
با توجه به اینکه این پنل پیامک، یک پنل مادر بوده و نمایندگی نمی باشد و با توجه به درخواست بعضی مشتریان عزیز موبیتس، این پنل پیامک به نسخه 6.0 اضافه شده است.
اگر قصد دارید از این پنل پیامک استفاده نمایید، کافیست با پشتیبانی پیام رسان ارتباط برقرار نمایید تا وب سرویس ارسال پیامک را برای شما فعال نمایند.
از تب پنل پیامک موبیتس، پنل پیامک پیام رسان را انتخاب نمایید و کلید دسترسی و کلید قالب خود را وارد نمایید.
ریدایرکت بر اساس نقش کاربری
در بعضی از سایت ها نظیر سایت هایی که با دکان پیاده سازی شده اند، ممکن است بخواهید بعد از ورود و ثبت نام، فروشنده را به پنل دکان و مشتریان را به صفحه ای دیگر هدایت نمایید.
در اینصورت داشتن ریدایرکت های مختلف بر اساس نقش کاربری لازم خواهد شد.
در نسخه 6.0 موبیتس می توانید برای هر نقش کاربری در وردپرس، یک آدرس ریدایرکت تعیین نمایید.
البته نقش کاربری مدیر کل الزاما به پنل مدیریت وردپرس ریدایرکت خواهد شد و یک مورد اساسی تلقی می شود.
برای ایجاد ریدایرکت های مختلف بر اساس نقش کاربری به پنل موبیتس و تب ریدایرکت بروید و از بخش ریدایرکت بر اساس نقش کاربری، آن ها را ایجاد نمایید.
تغییر تعداد ارقام کد تایید
در موبیتس های نسخه قبلی، به صورت پیشفرض 4 رقم کد تایید در نظر گرفته شده بود و قابل تغییر توسط مدیر سایت نبود.
ولی در نسخه 6.0، امکان تغییر تعداد ارقام کدهای تایید ارسالی به کاربر وجود دارد.
این قضیه می تواند هم به راحتی کاربر کمک کند (با تعداد ارقام کمتر از 4) و یا هم به امنیت کدها کمک نماید (با تعداد ارقام بیشتر از 4)
با این حال تعداد ارقام 4 بهترین حالت و توصیه شده می باشد. برای ضریب امنیت بیشتر کدهای تایید می توانید از بلاک کردن کاربر پس از وارد کردن کدهای اشتباه مشخص استفاده نمایید.
برای تغییر تعداد ارقام کدها به پنل موبیتس، تب عمومی و بخش تعداد ارقام کد تایید مراجعه نمایید.
امکان حذف تمام اطلاعات موبیتس پس از حذف افزونه
گاهی اوقات مشتریان قبل از اینکه موبیتس را در سایت اصلی نصب کنند، آن را در سایت تست نصب می کنند. (مثلا هنگامی که سایت اصلی هنوز لانچ نشده است یا جهت آشنایی و اطمینان از عملکرد موبیتس)
در اینصورت تمام داده ها و جداول دیتابیسی موبیتس نیز در سایت تست قرار می گیرد.
اما اگر مشتری، موبیتس را در سایت تست حذف کند و در سایت اصلی نصب نماید، اطلاعات و جدول های موبیتس در سایت نمونه وجود خواهند داشت. در حالی که به آن ها احتیاجی نیست.
در نسخه 6.0 موبیتس تنظیمی آورده شده است که در صورت فعال بودن آن، تمامی اطلاعات و جداول موبیتس بعد از حذف افزونه، پاک خواهند شد.
لذا هیچ داده اضافی در دیتابیس شما پس از حذف موبیتس از سایت تست وجود نخواهد داشت.
برای فعال کردن این گزینه به پنل موبیتس، تب عمومی و بخش “حذف داده های موبیتس بعد از حذف افزونه” بروید
نمایش نتیجه ارسال پیامک های تست و کاربران در گزارشات پیامک ها
در نسخه های قبلی موبیتس، اگر مدیر یکی از موارد پنل پیامک را بدرستی وارد نمی کرد، متوجه دلیل عدم ارسال پیامک نمی شد.
مثلا مدیر تصور می کرد که نیاز به ساختن شناسه قالب نیست و به صورت پیشفرض وجود دارد. به همین دلیل قالبی نمی ساخت و شناسه آن را در تب پنل پیامک وارد نمی کرد. در نتیجه هیچ پیامکی نیز به مشتریان ارسال نمی گردید.
اما در نسخه 6.0 دلیل عدم ارسال پیامک به مدیر سایت نمایش داده می شود. بدین صورت که در هنگام تست پیامک، اگر خطایی در ورودی های پنل پیامک نظیر عدم صحت نام کاربری یا رمز عبور و یا صحیح نبودن کلید api وجود داشته باشد، متن خطا به صورت کامل نشان داده می شود.
لذا مدیر سایت به علت اصلی عدم ارسال پیامک پی برده و ورودی ها را اصلاح می نماید.
همچنین این متن خطا در بخش گزارشات پیامک ها و ستون نتیجه نیز ثبت می شود و توسط مدیر قابل مشاهده و پیگیری است.